Op pad met Jhony - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Daphne Nijkamp - WaarBenJij.nu Op pad met Jhony - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Daphne Nijkamp - WaarBenJij.nu

Op pad met Jhony

Door: Daphne Nijkamp

Blijf op de hoogte en volg Daphne

03 Februari 2018 | Colombia, Bogota

1 februari aten wij ei met mais en soort van stokjes, sinaasappelsap en chocolademelk. Elke dag zo’n mega ontbijt, dat is nog wel iets om aan te wennen.

Die dag was het een autovrije dag met uitzondering van taxi’s en speciaal vervoer. Jhony haalde ons op om 11:00. Hij gaf ons twee opties: of met de bus of met de taxi naar Siempre Colombia rijden. Ik wou graag met de bus reizen zodat ik alvast een beetje wist hoe het zou zijn en zo geschiede mijn wil. Als verrassing kreeg ik een ov kaart om met de transmileno (de bus) te reizen. Zo vertrokken wij. Na drie keer over gestapt te hebben en een stukje te hebben gelopen kwamen wij bij Siempre Colombia aan. Net als vele bedrijven in de buurt was het bedrijf afgeschermd met een hek. Ondanks dat moest het volgens Jhony wel veilig zijn al moet je net als in elke stad wel op je spullen passen en goed opletten. Een typische uitspraak is dan ook “no dar la papaya” wat vrij vertaald betekend dat je niet met al je spullen te koop moet lopen.

Na allemaal collega’s ontmoet te hebben gingen we lunchen in een oud huis (la casa de inesita) dat omgetoverd was tot een restaurant. Voor 14.000 pesos, ook wel ongeveer €4, kregen wij drie gangen met een drankje en zelfs een koffie of thee naar keuze na. Dat is toch geen geld voor ons Nederlanders?!

Daarna gingen wij iets belangrijks regelen, een telefoon abonnement. Voor 35.000 pesos, €10,10 ongeveer, kreeg ik een abonnement met onbeperkt aan Facebook/Twitter/whatsapp, 600 mb en 120 belminuten. Daarna vertrokken we naar centro comercial Bulivar waar we een koffie dronken bij een koffietentje. Blijkbaar is dit veel “duurder” dan wanneer je het in een lokaal winkeltje iets haalt. Hier koste het rond de 4000 pesos en op een andere plek kan het al snel 1000 pesos zijn. Alsnog is 4000 dan al niet duur maar 1000 al helemaal niet! Die eerste verschillen qua prijzen zijn erg duidelijk. Ook met de taxi is het erg goedkoop. Van het winkelcentrum naar huis kostte het maar 8000 wat rond de €2,50 is.

Deze eerste dagen is het hartstikke leuk om allerlei verschillende dingen te ontdekken, maar maandag begin ik als het goed is met het echte werk. Nu eerst nog maar even genieten van alles!

  • 05 Februari 2018 - 08:54

    Geja Averesch:

    Succes vandaag, we gaan je volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Daphne, altijd op zoek naar een nieuw avontuur. Twee jaar geleden liep ik stage in Engeland voor een aantal maanden en dit jaar loop ik zes maanden stage in Bogotá, Colombia. Als je nieuwsgierig bent naar al mijn avonturen en ontdekking die doe, blijf dan vooral doorlezen op mijn pagina!

Actief sinds 31 Jan. 2018
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 5625

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 14 Juli 2018

Mijn avontuur in Colombia

Landen bezocht: