Het begin - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Daphne Nijkamp - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Daphne Nijkamp - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Daphne Nijkamp

Blijf op de hoogte en volg Daphne

31 Januari 2018 | Colombia, Bogota

De dag van 11 december 2017 is waar het allemaal begon, het Skypegesprek met Luis van het stagebedrijf. Een kennismaking waar we daarna allebei met een tevreden gevoel akkoord gingen met de stageovereenkomst.

Ik. Over minder dan twee maanden. Bogotá. Colombia. Stage lopen.

Wie had dat gedacht? Ik zeker niet toen ik aan mijn opleiding Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs (ook wel Tourism Management in het Engels) begon. Toch na 1,5 jaar op Saxion doorgebracht te hebben ben ik nu vertrokken naar Colombia.

Samen met mijn vader vloog ik met KLM vanaf Amsterdam, Schiphol, naar het vliegveld van Bogotá, El dorado. De rechtstreekse vlucht duurde 10 à 11 uur maar het vloog voorbij, letterlijk en figuurlijk. Aangekomen daar kregen wij een warm welkom van Jhony, de baas van het stagebedrijf. Samen met hem reden wij door naar mijn huis voor de komende zes maanden. In dat huis woont Adriana, een vrouw rond de 40, waar ik samen mee zal gaan wonen. Ook zij ontving ons zeer vriendelijk en bood ons meteen van alles aan.

Zo ging de dag snel voorbij en na 24 uur wakker te zijn geweest waren mijn vader en ik erg toe aan een goede nacht slaap.

De volgende dag maakte Adriana ontbijt voor ons. Iets typisch Colombiaans genaamd Arepa. Als ik het goed heb begrepen is dit mais dat gemalen is en tot een soort platte pannenkoek gemalen is. Dit kun je eten met heel veel verschillende producten maar wij aten dit met boter.

Nu nog afwachten hoe de rest van mijn avontuur gaat verlopen, maar het is al een goed begin!

  • 01 Februari 2018 - 20:12

    Ina:

    Ha lieve schat van mij. Wat een goede start. Wat een belevenis. Ik hoop dat je het heel erg mooi hebt daar en er heel veel van leert. Liefs je ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Daphne, altijd op zoek naar een nieuw avontuur. Twee jaar geleden liep ik stage in Engeland voor een aantal maanden en dit jaar loop ik zes maanden stage in Bogotá, Colombia. Als je nieuwsgierig bent naar al mijn avonturen en ontdekking die doe, blijf dan vooral doorlezen op mijn pagina!

Actief sinds 31 Jan. 2018
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 5619

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 14 Juli 2018

Mijn avontuur in Colombia

Landen bezocht: